Založ si blog

Okamih

Čo je okamih? Ako presne opísať okamih? Neviem, ja fakt neviem, ja nič neviem. Často premýšľam o tom, že nič neviem. Často a veľa.

Ale okamih, jeden jedinký okamih viem celkom presne opísať. Premýšľal som o tomto opise asi tak jeden okamih. Len neviem ktorý. Či to bol okamih 15123 alebo 16582 to vám presne nepoviem. Prečo? Pretože okamihy nie sú očíslované a ani nemajú mená.

Stále sa snažím držať okamih pevne v rukách, ale nedá sa to. Ešte sa mi to nepodarilo. A ja sa pokúšam stále zas a od znova. Hrám tú hru, chyť ten okamih ak to dokážeš. Nedá sa! Nemožné! Neuskutočniteľné!

A vždy keď sa mi zdá a hrdo si poviem: “tak a tento okamih mám pevne v rukách” zrazu, ach zrazu je preč a celý zmätený pozorujem ako ten mnou pomyslene uchopení okamih nahrádza nový a za ním ďalší a ďalší a je ich toľko a sú tak krátke a oni utekajú, v rýchlom slede za sebou a nemajú mená. A veď áno, už som písal, okamihy nemajú mená! Nestíham ich chytať!

Okamih. Teraz slovo, pred chvíľou okamih. Čo to je?

Je to energické vzájomné žmurknutie zamilovaného páru. Je to nenápadný dotyk. Je to gesto. Je to slovo.

Dlaň otočená k nebu, pohľadom skúmam ako na nej miznú snehové vločky. Zaujala ma jedna, spozoroval som ju na úrovni mojich očí. Klesala smerom k mojej dlani, pomaly. Ach je taká nežná a krehučká a nádherná, s dokonalou štruktúrou. Pristáva na dlani za tri, dva, jedna a, a už je mnou.

Ja som okamih!

Anna

13.03.2020

Och. Vzdychla celkom nahlas, len tak pre seba. Myslela si, že keď je sama na prechádzke lesom, nikto jej povzdych počuť nebude. Mýlila sa. Počuli ju všetci. Kvety, kry, stromy, zvery, vtáci a aj mravci. Ani na um by jej neprišlo, že tento povzdych sa na poryve vetra dostane až tak ďaleko. Áno, myslela na neho, nevedela na koho, opäť raz, ale myslela na neho. Na svojho ešte [...]

Ach tie oči

13.03.2020

Áno, áno… ach tie oči, ach tie prekrásne kryštálovo modré oči. Ach, ako hlboko mám dovolené do nich vidieť, ach ako hlboko… stačí mi okamih, jedna sekunda… za dvoj sekundový pohľad by som mu dal celý svoj život… preblyslo mysľou Bonifácovi, pretože vie čo v nich vidí a nevie sa toho nabažiť. Vždy keď sa do nich Bo zahľadí prenikne hlbšie do jeho vesmíru. [...]

Pavúk Ondro na úrade

13.11.2017

Celý rok, okrem skorej jesene, si podrobne spisuje všetky trampoty, ktoré mu spôsobuje pani domu. Popísal snáď 10 listov papiera. A to naozaj husto. A o koho ide? Predsa aj pavúky majú svoje problémy, ktoré treba vyriešiť. Keď sa pavúk s domácimi nepohodne, tak si svoj problém zapíše, aby ho potom mohol vyriešiť s úradníkmi na Úrade pre ochranu pavúkov v Nitre. A s paňou [...]

Peniaze, euro, kufrík

Rakúski colníci našli na letisku vo Viedni v batožine 700-tisíc eur

28.04.2024 21:39

Rakúski colníci objavili 700 000 eur v hotovosti v batožine na letisku vo Viedni, ktorá patrila dvom bratrancom cestujúcim do Istanbulu.

oheň, kozub, kachle, plameň

Kysucký hotel Marlene horel, požiar strechy už lokalizovali

28.04.2024 19:09

Strechu hotela v Oščadnici zasiahol v nedeľu popoludní požiar, rozšíril sa aj do jeho podkrovných priestorov a ubytovacej časti.

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

maxvirag

Z mojich ciest do fantázie...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 4774x
Priemerná čítanosť článkov: 1194x

Autor blogu

Kategórie